czwartek, 17 września 2015

To naprawdę mix media

Cóż to są te mix media, o których wspominam po raz kolejny? Mówiąc najprościej, to wykorzystanie różnych technik w ramach jednego projektu, np. preparatów do decoupage'u i scrapbookingu. Ale nie tylko. Do dekoracji możemy użyć wszystkiego co nam wpadnie w ręce: koronki, gaza, sztuczne kwiatki, liście, sznurki... Czyli, jak sama nazwa wskazuje - mix media. Żeby było ciekawiej pojawiło się sporo nowych preparatów, które, co tu dużo mówić, ułatwiają pracę. Mam na myśli farby wodne w sprayu (dają efekt mgiełki lub kropelek) czy pasty strukturalne (również pękające). Kiedy już dotarło do mnie zamówienie z nowościami, przesyłka z wycinankami oraz papiery ryżowe ITD zabrałam się do roboty. Niestety, nie pokażę kroków, ponieważ poległam na polu foto. Udało mi się zrobić zdjęcia dopiero po zrobieniu pudełek. Podzielę się z Wami swoimi doświadczeniami.


Jak widać, wszystkie pudełka są zrobione tak samo. Różnią się jedynie głównym obrazkiem i detalami. Najpierw spód pudełek: przykleiłam koronkę i całość pomalowałam dwa razy metaliczną farbą kredową Autentico w kolorze starego złota. Po wyschnięciu zrobiłam kropki złotą konturówką.
Na wieczko przykleiłam wydarte motywy z papieru ryżowego ITD. 
 Po wyschnięciu w niektóre miejsca nałożyłam białą pastę pękającą Stamperia. Schła kilka godzin, tam gdzie była nałożona grubo - dłużej. Po wyschnięciu i spękaniu zabrałam się za cieniowanie. Użyłam tej samej farby kredowej co na dół pudełek oraz akrylowych: czarnej, białej, brązowej, szarej.
 Po wyschnięciu przykleiłam tekturowe wycinanki z wycinanki-net. Dobrałam trzy różnej wielkości, aby na każde pudełko był inny rozmiar.
Potem szablon w miejsca, które wydawały mi się puste. Tapowałam farbą kredową w kolorze starego złota.
 No a potem to już górki. Część wieczka spryskałam farbą wodną (mgiełką) Stamperii w kolorze pomarańczowym.
 Inne fragmenty w kolorze złota.
 I jeszcze stemple (pieczątki) odbite w białej farbie akrylowej.

 I to już wszystko. Do wypróbowania został mi jeszcze Rust Effect, czyli efekt rdzy. To będzie moja następna praca.



1 komentarz:

  1. Fajne są te mix media - tj. mix na pudełkach podoba mi się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń